Ο Αβραμόπουλος για Qatar Gate: «Όλη η ιστορία είναι μπούρδα»
Πολιτική

Ο Αβραμόπουλος για Qatar Gate: «Όλη η ιστορία είναι μπούρδα»

24 Ιουνίου 2026|3 λεπτά ανάγνωση

Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρώην Ευρωπαίος Επίτροπος, εμφανίστηκε στην εκπομπή του ΣΚΑΪ για να απαντήσει με οξύτητα στις κατηγορίες που σχετίζονται με την υπόθεση Qatar Gate. Με κατηγορηματικό ύφος απέρριψε κάθε ανάμειξή του στο σκάνδαλο διαφθοράς που συγκλόνισε τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα, χαρακτηρίζοντας ολόκληρη την υπόθεση ως «μπούρδα». Ο ίδιος υπογράμμισε ότι παρά την έκδοση εντάλματος σύλληψης εναντίον του, ουδέποτε κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις σε καμία αρμόδια αρχή. Αυτό, όπως σημείωσε, είναι από μόνο του αποκαλυπτικό για τη βασιμότητα των κατηγοριών που του αποδίδονται.

Διαβάστε επίσης: Ο Αβραμόπουλος και το ένταλμα σύλληψης για Qatargate

Η συμμετοχή στη Fight Impunity και η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Ο Αβραμόπουλος εξήγησε αναλυτικά τους όρους της συμμετοχής του στη ΜΚΟ Fight Impunity, την οργάνωση που είχε ιδρύσει ο Αντόνιο Παντσέρι, κεντρικό πρόσωπο του σκανδάλου. Σύμφωνα με τον ίδιο, πριν από περίπου δυόμισι χρόνια είχε ζητήσει και λάβει το «πράσινο φως» από την Επιτροπή Ηθικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ώστε να συμμετάσχει ως τιμητικό μέλος — και σε καμία περίπτωση σε εκτελεστικό ρόλο. Μάλιστα, είχε ρωτήσει ρητώς αν επιτρέπεται να αμείβεται για τη συμμετοχή του, και η απάντηση που έλαβε ήταν θετική. Η αρχική συμφωνία προέβλεπε αμοιβή 5.000 ευρώ τον μήνα, αν και τελικά εισέπραξε 3.500 ευρώ μηνιαίως, ποσό που δήλωσε κανονικά και για το οποίο φορολογήθηκε στην Ελλάδα.

Ωστόσο, ο Αβραμόπουλος υπογράμμισε ότι η συμμετοχή του ήταν απολύτως νόμιμη, καθώς κατά την εποχή εκείνη δεν κατείχε κανένα αξίωμα — δεν ήταν πλέον Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ούτε εκλεγμένο μέλος της ελληνικής βουλής. Επικαλέστηκε μάλιστα επίσημο έγγραφο που έφερε την υπογραφή της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ως σαφή τεκμηρίωση ότι ακολούθησε κατά γράμμα τη νόμιμη διαδικασία. Σε αυτό το πλαίσιο, απαντώντας σε επίμονες ερωτήσεις, τόνισε ότι οι έρευνες που ξεκίνησαν εκ νέου αγνόησαν παντελώς ότι η υπόθεση είχε ήδη διερευνηθεί και κλείσει πριν από δύο χρόνια.

Το ένταλμα σύλληψης και οι κατηγορίες για lobbying

Αναφορικά με το ένταλμα σύλληψης, ο Αβραμόπουλος ήταν απόλυτα κατηγορηματικός: το χαρακτήρισε «άκυρο» και διευκρίνισε ότι δεν πρόκειται για ευρωπαϊκό ένταλμα, αλλά για ένταλμα που εξέδωσε τοπικό αστυνομικό τμήμα του Βελγίου. Εξέφρασε ανοιχτά την αντίρρησή του για τον τρόπο που χειρίστηκαν την υπόθεση οι βελγικές αρχές, σημειώνοντας ότι οι αστυνομικοί που ενήργησαν βρίσκονται σήμερα οι ίδιοι υπό έλεγχο. Παράλληλα, τόνισε ότι δεν φοβάται τίποτα και δεν έχει κανέναν λόγο να ανησυχεί, δεδομένου ότι έχει ενεργήσει σε κάθε βήμα εντός του νόμου. Ο Αβραμόπουλος πρόσθεσε ακόμη ότι κλήθηκε από αστυνομικούς τοπικής υπηρεσίας του Βελγίου, γεγονός που θεωρεί ενδεικτικό της φύσης και της βαρύτητας των κατηγοριών.

Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες για lobbying υπέρ του Κατάρ, ο Αβραμόπουλος τις απέρριψε επικαλούμενος συγκεκριμένο επιχείρημα: είχε καταψηφίσει σχετική πρόταση για τη χορήγηση βίζας υπέρ του Κατάρ, ψήφος που αντικρούει αυτόματα οποιοδήποτε σενάριο ανάμειξής του. Επίσης αποκάλυψε ότι το αίτημα της βελγικής αστυνομίας παρέμεινε για δύο έως τρεις ημέρες «στο συρτάρι» του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, χωρίς ο ίδιος να εξηγήσει περαιτέρω τι συνεπάγεται αυτό. Εμφανώς εκνευρισμένος από το σύνολο των εξελίξεων, κατέληξε με οξύτητα δηλώνοντας ότι δεν σκοπεύει να απολογηθεί σε κανέναν για κάτι που θεωρεί εντελώς αβάσιμο.

Σχετικά άρθρα