Την πολιτική ταυτότητα και το όραμα του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για τις επόμενες εθνικές εκλογές παρουσίασε το βράδυ της Τετάρτης 24 Ιουνίου 2026 ο πρόεδρος του κόμματος, Νίκος Ανδρουλάκης, σε συνέντευξή του στο ΕΡΤnews και τον δημοσιογράφο Γιώργο Κουβαρά. Ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης τοποθετήθηκε εκτενώς σε θέματα πολιτικής αλλαγής, ακρίβειας και κόκκινων δανείων, παρουσιάζοντας το ΠΑΣΟΚ ως τη μοναδική εναλλακτική που μπορεί να εγγυηθεί σταθερότητα και αξιοπιστία.
Τι είπε ο Ανδρουλάκης για την πολιτική αλλαγή
Ο Νίκος Ανδρουλάκης παρουσίασε με σαφήνεια τα χαρακτηριστικά της πολιτικής αλλαγής που, κατά την άποψή του, μπορεί να ενσαρκώσει μόνο ένα ισχυρό ΠΑΣΟΚ. «Ο μόνος παράγοντας που διασφαλίζει τη σταθερότητα, τη συνέπεια, την αξιοπιστία, χωρίς εξαρτήσεις από τα συμφέροντα, είναι η επιλογή στο ΠΑΣΟΚ. Διότι έχει πρόγραμμα, στελέχη, κουλτούρα δημοκρατίας και διακυβέρνησης», τόνισε χαρακτηριστικά. Ανέπτυξε μια σειρά από δεσμεύσεις: ορισμός ορίων στη σχέση με τους ολιγάρχες, ισχυρή δικαιοσύνη, διάκριση των εξουσιών και αποφυγή ανεξέλεγκτης πολιτικής εξουσίας. Στόχος, όπως είπε, είναι «μία κοινωνία που εμπιστεύεται την πολιτική, αλλά και μια οικονομία που να μπορεί να αναπτυχθεί χωρίς να υπάρχουν πολιτικά παιχνίδια που υπονομεύουν τις επενδύσεις».
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατέστησε σαφές ότι ένα αδύναμο κόμμα στις επόμενες εκλογές θα σήμαινε επιστροφή σε ό,τι χαρακτήρισε ως «μηχανή του χρόνου». «Αν το ΠΑΣΟΚ δεν είναι ισχυρό κόμμα στις επόμενες εθνικές εκλογές και έχουμε μια πολιτική εικόνα Μητσοτάκη-Τσίπρα, νομίζω ότι θα μπούμε στη μηχανή του χρόνου και θα πάμε πολύ πίσω σε μια εποχή τοξικότητας, μισαλλοδοξίας, μηδενικού σεβασμού των θεσμών», προειδοποίησε. Η φράση αυτή συνόψισε την κεντρική πολιτική θέση του Ανδρουλάκη: το δίπολο ΝΔ–ΣΥΡΙΖΑ δεν εκφράζει προοπτική, αλλά οπισθοδρόμηση. Παράλληλα, υποστήριξε ότι «η επιλογή της ελληνικής κοινωνίας στο πρόσωπό μου και στην παράταξή μας είναι επιλογή προόδου, συνέπειας, αξιοπιστίας, πολιτικής αλλαγής, αλλά και μια επιλογή χωρίς εξαρτήσεις».

Ιδιαίτερα έντονη ήταν η κριτική του Ανδρουλάκη στα δύο μεγάλα κόμματα. Αναφερόμενος στη διακυβέρνηση Μητσοτάκη, μίλησε για το «επιτελικό κράτος» και τις συνέπειές του στους θεσμούς, τη δημοκρατία και την οικονομία. Για τη διακυβέρνηση Τσίπρα, θύμισε υποσχέσεις όπως το «θα σκίσουμε τα μνημόνια» και τα δημοψηφίσματα «που άλλαζαν αποτελέσματα». «Βαθύ κράτος τότε και τώρα», συνόψισε, υπογραμμίζοντας ότι και τα δύο αυτά συστήματα εξουσίας σημαίνουν οπισθοδρόμηση και όχι πολιτική αλλαγή.
Ακρίβεια, μισθοί και κόκκινα δάνεια
Ο Νίκος Ανδρουλάκης στάθηκε ιδιαίτερα στο ζήτημα της ακρίβειας, συνδέοντάς το με τους χαμηλούς μισθούς και τις κοινωνικές ανισότητες. Υπογράμμισε ότι η Ελλάδα έχει «ακρίβεια που φτάνει στα ευρωπαϊκά δεδομένα και μισθούς οι οποίοι δεν ακουμπούν έστω τον μέσο όρο των ευρωπαϊκών δεδομένων». Ως ενδεικτικό στοιχείο ανέφερε ότι τα κέρδη των επιχειρήσεων ως ποσοστό του ΑΕΠ κατατάσσουν την Ελλάδα στην τρίτη θέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ οι μισθοί ως ποσοστό του ΑΕΠ παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Αυτή η ψαλίδα μεταξύ εταιρικής κερδοφορίας και αμοιβών εργαζομένων, κατά τον ίδιο, αντικατοπτρίζει τις «τεράστιες ανισότητες» που χαρακτηρίζουν σήμερα την ελληνική οικονομία.
Σημαντική αναφορά έκανε ο Ανδρουλάκης και στο ζήτημα των κόκκινων δανείων, στον απόηχο της απόφασης του Αρείου Πάγου και της νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης. Ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έκανε πολιτική πρωτοβουλία, αλλά απλώς εφάρμοσε δικαστική απόφαση: ο Άρειος Πάγος έκρινε ότι οι τράπεζες «καταχρηστικά και παράνομα» υπολόγιζαν τον τόκο στο σύνολο του ποσού αντί για τη μηνιαία δόση, σε βάρος δανειοληπτών που είχαν ενταχθεί στον νόμο του ΠΑΣΟΚ του 2010. Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επεσήμανε ότι ο υπουργός Οικονομικών απάντησε μόνον για όσους παρέμειναν στη ρύθμιση, αφήνοντας αναπάντητο το ερώτημα για όσους αναγκάστηκαν να βγουν από αυτήν λόγω της παράνομης τραπεζικής πρακτικής.
Τι ακολουθεί
Ο Νίκος Ανδρουλάκης διατύπωσε συγκεκριμένη πρόταση για το ζήτημα των κόκκινων δανείων, ζητώντας τη δημιουργία εξωδικαστικού μηχανισμού που θα στηρίζει τον δανειολήπτη. Υπογράμμισε ότι το κράτος, από τη στιγμή που ο Άρειος Πάγος δικαίωσε τους δανειολήπτες, οφείλει να αναλάβει πλήρη ευθύνη απέναντι σε όλους όσοι επλήγησαν από την παράνομη πρακτική των τραπεζών — και όχι μόνο σε αυτούς που παρέμειναν στη ρύθμιση. Η τοποθέτηση αυτή καταδεικνύει την πρόθεση του ΠΑΣΟΚ να αναδείξει το ζήτημα του ιδιωτικού χρέους ως κεντρικό κοινωνικό και οικονομικό θέμα ενόψει των επόμενων εκλογών. Ο ίδιος ο Ανδρουλάκης έχει ήδη ορίσει ως στόχο να αποδείξει ότι το ΠΑΣΟΚ αποτελεί «επιλογή για να γίνουμε μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα».




