Σοκ έχει προκαλέσει διεθνώς η τραγική υπόθεση ενός τρίχρονου κοριτσιού στη Νέα Υόρκη, που έχασε τη ζωή του εξαιτίας οξείας αναιμίας που προκλήθηκε από εκτεταμένη μόλυνση από ψείρες και ακραία παραμέληση. Η μικρή Τζόισλιν Αν Ντιλέφσκι εντοπίστηκε νεκρή στο διαμέρισμα των γονιών της, σε συνθήκες που κρίθηκαν ακατάλληλες για κατοίκηση. Οι γονείς της, Μάθιου και Σαμάνθα Ντιλέφσκι, καταδικάστηκαν σε ποινή φυλάκισης έως τεσσάρων ετών, ενώ η δίκη ανέδειξε μια από τις πλέον ανατριχιαστικές περιπτώσεις παραμέλησης παιδιού που έχει εξετάσει η αμερικανική δικαιοσύνη.
Τι βρήκαν οι ερευνητές στο σπίτι-τρώγλη
Η μικρή Τζόισλιν Αν Ντιλέφσκι βρέθηκε νεκρή μέσα σε ένα διαμέρισμα γεμάτο σκουπίδια στη Νέα Υόρκη, σε συνθήκες που προκάλεσαν αποτροπιασμό ακόμα και στους πιο έμπειρους ερευνητές. Παράσιτα σέρνονταν στο πρόσωπο και το κεφάλι του παιδιού, ενώ όταν αφαίρεσαν τον χειμωνιάτικο σκούφο της, μια κατσαρίδα έπεσε από μέσα. Τα δόντια της ήταν ολοκληρωτικά μαύρα και σαπισμένα, ένδειξη πλήρους απουσίας οποιασδήποτε φροντίδας υγιεινής. Το οίκημα κρίθηκε ακατάλληλο για κατοίκηση, καθώς οι συνθήκες που επικρατούσαν ήταν κατά γενική ομολογία αποκρουστικές.
Η χρόνια απώλεια αίματος από τις ψείρες οδήγησε σε σοβαρή αναιμία, η οποία κατέστρεψε την καρδιά και τα ζωτικά όργανα της μικρής. Παράλληλα, στο παιδί είχε χορηγηθεί λανθασμένα ένα φάρμακο για την αρτηριακή πίεση, το οποίο επιδείνωσε περαιτέρω την ήδη κρίσιμη κατάστασή της. Η τριετής Τζόισλιν υπέφερε για μεγάλο χρονικό διάστημα, και ανησυχητικό είναι ότι ακόμα και τα άλλα παιδιά της οικογένειας αντιλαμβάνονταν την ταλαιπωρία της. Η τραγωδία αυτή θα μπορούσε να είχε αποτραπεί εντελώς, αν είχε υπάρξει έστω στοιχειώδης φροντίδα εκ μέρους των γονιών.
Οι γονείς της μικρής, ο Μάθιου Ντιλέφσκι και η Σαμάνθα Ντιλέφσκι, δήλωσαν ένοχοι για ανθρωποκτονία από εγκληματική αμέλεια. Το δικαστήριο τους επέβαλε ποινή φυλάκισης έως τεσσάρων ετών, ποινή που προκάλεσε την οργή του δικαστή αλλά και ευρύτατη δημόσια αντίδραση. Η δίκη έγινε στη Νέα Υόρκη, με τον δικαστή Τζέιμς Ντέιβις να προεδρεύει, ενώ η υπόθεση έγινε γνωστή μέσα από ρεπορτάζ της New York Post.
Οργή δικαστή και απολογίες γονιών στο δικαστήριο
Ο δικαστής Τζέιμς Ντέιβις δεν απέκρυψε την οργή του κατά την εκφώνηση της απόφασης, απευθυνόμενος κατευθείαν στον πατέρα. «Αποτύχατε ως γονιός», τόνισε. «Ολόκληρη η δουλειά σας ήταν να την κρατάτε ασφαλή. Ήταν ένα 3χρονο παιδί και αποτύχατε με τον πιο φρικτό τρόπο. Ήταν εντελώς εξαρτημένη από εσάς. Αυτό θα μπορούσε να είχε προληφθεί εντελώς και είναι ασύλληπτο». Ο δικαστής ζήτησε από τον Μάθιου Ντιλέφσκι να αναλογιστεί αυτό το γεγονός, τονίζοντας ότι η μικρή ήταν απόλυτα εξαρτημένη από τους γονείς της.
Ο Μάθιου Ντιλέφσκι ξέσπασε σε κλάματα μέσα στο δικαστήριο, εκφράζοντας συντριβή για τον χαμό της κόρης του. «Εύχομαι απόλυτα να μην είχε συμβεί. Εύχομαι να είχα πεθάνει εγώ αντί για την κόρη μου», είπε, προσθέτοντας: «Αυτό σκέφτομαι ακόμα και σήμερα. Τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει. Εξακολουθώ να θέλω να πεθάνω για να είμαι μαζί της». Η Σαμάνθα Ντιλέφσκι καταδικάστηκε λίγες ημέρες αργότερα, με τον δικαστή να επισημαίνει ότι «η κόρη σας υπέφερε για μεγάλο χρονικό διάστημα» και ότι «είναι δώρο να έχεις παιδί». Στην απολογία της, η ίδια ψέλλισε: «Ως μητέρα τους, είναι καθήκον μου να τα προστατεύω από το κακό και απέτυχα».
Το δικαστήριο απαγόρευσε στους δύο γονείς κάθε επικοινωνία με τα τέσσερα άλλα παιδιά τους που επέζησαν, με την εντολή αυτή να ισχύει μέχρι το έτος 2038. Ο δικαστής Ντέιβις τόνισε ότι η οικογένεια είχε πολλά παιδιά και «όλα υπέφεραν» στα χέρια των γονιών τους. Τόσο ο πατέρας όσο και η μητέρα παραδέχτηκαν δημοσίως, ο καθένας με τον τρόπο του, την αποτυχία τους στον πιο βασικό γονεϊκό ρόλο. Η υπόθεση της Τζόισλιν Αν Ντιλέφσκι προκάλεσε παγκόσμιο αποτροπιασμό.




